נתניהו למנהיגי אפריקה: "נלחם יחד בברברים"

איתי גדסי 1 Comment on נתניהו למנהיגי אפריקה: "נלחם יחד בברברים"

ראש הממשלה, שוחח עם מנהיגי מדינות אפריקה: " קיימת מחלה פראית, היא פוגעת בכל כך הרבה ארצות. בוקו חראם, א-שבאב, הג'יהאדיסטים בסיני. אם נעבוד ביחד נביס את הברברים

נתניהו ונשיא קניה הנכנס צילום: חיים צח, לע"מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוהה כעת בקניה לרגל השבעת נשיאה החדש, אוהו קניאטה. במהלך החגיגות, היסב נתניהו לסעודה משותפת עם מנהיגי מדינות אפריקה ואף נאם.

"אנחנו רוצים לעבוד עמכם ועם כל אחת ממדינותיכם על מנת לחבר את אפריקה לחשמל" אמר נתניהו למנהיגי אפריקה "אנחנו מאמינים באפריקה. אז על כל אחת מיוזמותיכם, תהיה יוזמה מצדנו, לנצל את העתיד. להפוך את החיים לטובים ובטוחים יותר למען העם שלכם. זה טוב בשבילכם, זה טוב בשבילנו, זה טוב לאפריקה".

נתניהו סיפר: "כעת ישנו אתגר. אתגר נוסף שניצב בפנינו הוא גם הביטחון. קיימת מחלה פראית, היא פוגעת בכל כך הרבה ארצות. בוקו חראם, א-שבאב, הג'יהאדיסטים בסיני. זה מהווה איום לכולנו. אני מאמין שאנו יכולים לשתף פעולה עם ארצות נוספות, בינינו ועם אחרות, ואם נעבוד ביחד נביס את הברברים. לעמים שלנו מגיע טוב יותר ואנו יכולים לספק להם את זה".

"והנקודה האחרונה, ישראל עובדת במים, בחקלאות, באבטחת סייבר, ב-טכנולוגיית מידע, בכל תחום, בבריאות, בכל תחום של עשייה אנושית, ואנו מאמינים שאנו יכולים לעשות טוב יותר לאנשים ברחבי העולם, אך ראשית באפריקה".

"זהו ביקורי השלישי לאפריקה ב-18 חודשים וביקורי השני בקניה. אנו מאמינים בעתידה של אפריקה, אנו אוהבים את אפריקה, וארצה מאוד, לא רק לשתף פעולה בצורה אישית עם כל אחת מארצות אפריקה, עם קניה ועם כל אחת מארצות אפריקה, אלא גם עם האיחוד האפריקני ואני מקווה שכולנו נמצא דרך לעזור לישראל להיות במעמד צופה באיחוד האפריקאי משום שאנו יכולים לעזור, ביכולתנו לא רק לצפות, אלא אנו יכולים לעזור לבנות יחדיו עתיד טוב יותר לאפריקה. אני מודה לכם, מודה לכם על החברות שלכם, על המנהיגות שלכם, וכפי שנאמר כבר שנים, כולכם מוזמנים שנה הבאה לירושלים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    באיזה כשרות הייתה הסעודה?